رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد گفت: زمین سه هزار و ۵۲۸ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در مناطق شهری این شهرستان با اختصاص قطعه‌های موردنظر تأمین شد و تا پایان آذرماه تعیین تکلیف و به آنان واگذار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۱۵۵۸
|
۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، سعید خواجه اظهار کرد: باتوجه‌به اختصاص ۲۴۰ هکتار زمین در شهر گناباد، ۳۲ هکتار در بیدخت، ۱۶ هکتار در شهر روشناوند و همچنین تأمین زمین ۵۰ هکتاری در شهر کاخک همه متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان تا پایان آذرماه تعیین تکلیف و زمین به آنان واگذار می‌شود.

 وی افزود: تا قبل از واگذاری زمین ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهر گناباد مجموع زمین‌های اختصاصی برای اجرای این طرح در این شهرستان ۵۶ هکتار بود که با الحاق قطعه زمین ۲۴۰ هکتاری، حدود ۳۰۰ هکتار به محدوده شهری شهرستان گناباد افزوده شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد بیان کرد: همچنین تا قبل از واگذاری قطعه ۲۴۰ هکتاری به نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد ۲ هزار و ۳۶۵ زمین برای اجرای این طرح در این شهرستان تأمین کرده بود و با اختصاص سایتی ۲۴۰ هکتاری ۲۰ هزار و ۶۰۰ قطعه زمین دیگر هم به مجموع زمین‌های قابل‌واگذاری گناباد افزوده شد و هم اکنون زمین بیشتر از نیاز برای اجرای این طرح در گناباد تأمین شده است.

 خواجه مطرح کرد: اختصاص زمین ۲۴۰ هکتاری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن گناباد یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین قطعات از نوع خود در سطح استان خراسان رضوی است و با واگذاری آن تمام متقاضیان این طرح در گناباد تعیین تکلیف می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: هر قطعه از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر گناباد به ۲ نفر واگذار می‌شود و در سایت "نوغاب" این شهر و همچنین واحدهای مسکونی شهرهای تابعه این شهرستان شامل "کاخک، روشناوند و بیدخت" به‌صورت ویلایی در دست احداث است.

 رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد تصریح کرد: همچنین از مجموع هزار و ۹۵ نفر که در حوزه جوانی جمعیت تاکنون در شهرستان گناباد ثبت‌نام کرده‌اند شرایط ۳۶۰ نفر در شهر گناباد تأیید نهایی شده و ۵۳ نفر متقاضی در شهرهای کاخک و بیدخت و ۷۰ نفر در شهر گناباد هفته آینده تعیین تکلیف خواهند شد.

 خواجه از واگذاری ۲۷۸ زمین طرح جوانی جمعیت تاکنون به متقاضیان گنابادی خبر داد و اعلام کرد: باهدف تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و در راستای طرح جوانی جمعیت، افرادی که تاریخ تولد فرزند سومشان بعد از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ باشد و قبل از این تاریخ برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده باشند قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر به آنان اهدا می‌شود.

 وی عنوان کرد: سهمیه ابتدایی این شهرستان در نهضت ملی مسکن سه هزار و ۶۰۰ نفر بود؛ ولی تاکنون ۱۲ هزار و ۶۹۰ نفر و حدود چهار برابر بیشتر از سهمیه ابلاغی بدین منظور ثبت‌نام کردند.

 خواجه توضیح داد: از این تعداد پنج هزار و ۸۹۳ نفر تاکنون تأیید نهایی شدند و ۲ هزار و ۴۶۵ زمین برای متقاضیان تأمین و ۵۸۸ واحد هم از مسکن مهر سابق به نهضت ملی مسکن تبدیل و در حال واگذاری است و سند تک‌برگ برای همه ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد صادر شده است.

 وی اضافه کرد: مشکل معارض سایت‌های ۹ و ۲ دهم هکتار جنب دانشگاه پیام‌نور و همچنین سایت نوغاب گناباد هم برطرف شد و فرایند تعیین تکلیف و واگذاری زمینه‌ای آنها به متقاضیان در دست اقدام است.

 مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها